Review | Shift 2: Unleashed

Scris de: Beta | 8 May, 2011 | 11 Comentarii
Categorii: Editoriale / Jocuri PC / Reviews

Parțial despărțit de franciza Need For Speed, Shift 2: Unleashed nu mai poate fi inclus în aceeași categorie cu nemuritorul Most Wanted sau Underground. Nu, acum a devenit mult mai serios și a intrat în liga ”celor mari”. EA a început în finalul anului 2008 un parteneriat cu programatorii de la Slightly Mad Studios și au adus în 2009 Need For Speed: Shift – primul simulator al seriei. Primit mai cu înjurături, mai cu laude, jocul a evoluat și i-a făcut pe producători să continue, mai mult sau mai puțin pentru cașcaval.

Shift 2: Unleashed

Jocul aspiră la un titlu de simulator și pe alocuri se potrivește cu acest gen, însă EA nu a putut renunța la câteva elemente de arcade care distrug mult din farmec. Mai mult, atât în multiplayer cât și în single-player jocul adoptă un still RPG-ist, plin de numere, nivele și chestii de deblocat. Depășesc un inamic și câștig 10 puncte, blochez un altul și plusez cu încă 20 de puncte, urmăresc linia verde de pe circuit ca un maniac și observ cum câștig experiență cu carul!

Din acest punct de vederea producătorii nu au avut o vedere clară asupra a ce au vrut să facă. Pentru a se mula atât pe jucătorii ocazionali, cât și pe cei hardcore cu configurații de mii de lei, Shift 2 a trebuit să facă câteva compromisuri! Acest defect se simte foarte mult în gameplay, iar dacă ai ghinionul să te afli undeva la mijloc (așa, ca mine) atunci experiența poate fi una Shift-oasă!

Motoare turate, cauciucuri încinse si derapaj necontrolat

În primele minute, după câteva ture cu un Nissan rapid, jocul îți analizează performanța și decide ce assist-uri să îți atribuie. Ba un ABS, ba o cutie automată sau frâne automate, opțiuni care oricum pot fi modificate ulterior direct în timpul curselor fără prea mult efort. Dacă ești mai pasionat, jocul te poate duce într-un meniu mai avansat de unde poți, teoretic, să controlezi fiecare aspect la mașinii și evident, în cazul în care nu te prea pricepi, poți să transformi bolidul într-un leneș pe roți.

Din punctul de vedere al camerei, Shift 2 introduce ceva ce eu, n-am mai văzut până acum și mi se pare revoluționar: hemlet camera. În principiu, camera este situată pe casca șoferului și se mișcă în funcție de forțele la care este supus jucătorul. Într-o curbă strânsă camera se va deplasa spre colțul din direcția opusă, iar cel mai bine se evidențiază în momentul unui impact în care chiar ai senzația că dai cu capul de bordul mașinii.

Chiar dacă nu poate fi comparat cu GT 5 sau Forza 3 la capitolul mașini și curse, simulatorul de la Slightly Mad Studios tot deține aproximativ 140 de modele foarte bine detaliate, de la VW Golf sau BMW-uri ursuleț la exclusivități precum Pagani Huayra. Ferrari nici de această dată nu au fost de acord ca super-mașinile lor să fie distruse în bucățele de gameri dubioși, dar pentru restul avem tehnologia Physx care are grijă să transforme Lambo-urile și Porsche-urile în conserve de metal.

Cursele sunt foarte bine realizate și chiar dacă împrumutate din lumea reală sunt doar câteva, restul nu par a fi create pentru un joc video ci mai degrabă pentru proiecte de ingineri renumiți. Deși nu sunt foarte pasionat de cursele de mașini, mi-am amintit de următoarele circuite în timp ce mă luptam pentru un pole-position perfect: Nürburgring, Suzuka sau Monza. Evident, pe lângă acestea, jocul te mai lasă să alergi pe alte 38 de curse, toate cât mai diverse.

This is real racing

Din punct de vedere grafic, jocul excelează în mai toate privințele. Traseele sunt, cum se zice – la cheie, iar mașinile arată ca în realitate, cu mici probleme de texturare întâlnite în cockpit. HUD-ul poate fi controlat în totalitate, de la complet, până la un ecran liber, pentru un joc mai plăcut, dar mult mai dificil. Shift 2 cunoaște traseele nocturne și cele însorite, însă n-am trăit să văd ploaie sau ceață. De zăpadă nici nu vreau să mai amintesc!

Inteligentul artificial este cât se poate de indecis, fără nicio exagerare. Nu poți să anticipezi niciodată ce dorește să facă: uneori te lasă să treci pe lângă el, alteori te blochează sau îți lovește puțin spatele la sute de km la oră, pentru ca în secunda următoare să devii afiș mural. Dacă nu te menții de la început pe poziții fruntașe, să recuperezi este practic imposibil. ”AI-ul nu se lovește și nu pierde controlul niciodată” – cred că a fost regula de bază în studiourile de la Slightly Mad!

În multiplayer jocul merge mai ”altfel”, și chiar dacă am scăpat de AI-ul tâmp, gameplay-ul și latenta îți pot face cursa un chin. Cel puțin aici cunoaștem utilizarea oglinzilor retrovizoare! Shift 2 se bazează pe Autolog – sistemul de socializare și statistică implementat pentru prima dată în Hot Pursuit, anul trecut. Match making-ul se realizează rapid, iar erorile sunt din ce în ce mai rare! Win – Win!

Controlul, de pe orice device, întâlnește o perioadă scurtă de lag care într-o cursă rapidă, poate face diferența între câștigător și pierzător. Pentru asta am scris un articol acum ceva timp, care te-ar putea ajuta să calibrezi această sensibilitate. S-a simțit o schimbare, într-adevăr, dar ar mai trebui câteva patch-uri pentru ca jocul să aducă a normal!

Need for Speed: SHIFT 2, Yay or Nay?

Chiar dacă Shift 2: Unleashed nu e revoluționar în nicio direcție și o arde pe stilul corciturii, aduce destul de mult conținut cu super-mașini celebre și circuite atrăgătoare. Grafica ca lacrima și sunetul fin te mai distrag de la gameplay-ul superficial și ca experiență finală, merită jucat!

PROs:

  • Autolog;
  • grafica și sunetul impecabil;
  • diversitatea mașinilor și a circuitelor;
  • hemlet camera;

CONs:

  • gameplay superficial;
  • optimizare care lasă de dorit;
  • AI tâmp.


Shift 2: Unleashed poate fi cumpărat la prețul de 169,90 Lei de pe emag.

11 Comentarii la “Review | Shift 2: Unleashed”

  1. alin a spus
    8 May, 2011

    Este de 4 ori mai prost decat primul Nfs SHIFT.La primul aproape l-am terminat cu mici exceptii.Dar la Shift 2 nu pot controla nici o masina oricat m-as stradui.DELETE.

  2. Mita a spus
    8 May, 2011

    Chiar adineauri am terminat Shit 1 si vreau sa-mi achizitionez Shift 2!
    Cred ca primul simulator de la NFS a fost ProSteert sau, ma rog, o incercare de simulator esuat!

    @Alin: Nici dirt 2 nu e usor de controlat. De fapt, cred ca-i mai greu si tot e fain.

    • Lusio a spus
      8 May, 2011

      Eu n-am incercat Shift ca nu ma atrage.. si continui sa zic ca Dirt 2 n-a fost GREU de controlat, ci doar greut :))

      Dar daca se exagereaza rau la Dirt 3 s-ar putea sa nu-mi mai placa, cum nici la GRID nu mi-a mai placut. Sa nu se exagereze totusi prea mult cu realitatea caci pana la urma e doar un VIDEO GAME! Daca vrei condus real, ia-ti o masina reala si aia e.

  3. Lusio a spus
    8 May, 2011

    Imi place totusi ca NFS Shift s-a desprins oleaca de cel de BAZA.. si uite asa pe langa seria SHIFT, avem si Hot Pursuit si urmatorul “NFS R”.. nu strica deloc sa primim cat mai multe racing games.

  4. alin a spus
    8 May, 2011

    Primul Shift l-am jucat cu un volan si mi sa parut AMAZIN controlu.Si acelasi lucru am facut in Shift 2 dar e doar un shit de joc.Si dirt 2 am jucat cu volanul dar e muuult mai bine de la tastatura.

    • Beta a spus
      8 May, 2011

      Încearcă să pui ultimul patch și tweak-ul de care am amintit spre finalul articolului. O să simți o diferență si nu o să ți se mai pară atât de slab! Mie mi-a schimbat părerea!

  5. Albert a spus
    9 May, 2011

    Interesant review si destul de complet. Sincer totusi se vede ca nu esti mare fan racing si simulatoare. Shift 2 e un titlu bun din serie, nu cel mai bun (peste NFS Porsche Unleashed nu va fi nimic niciodata si asta din 1 milion de motive) dar bun si cumva peste Shift. Regula principala este sa ai volan cu Force Feedback, un computer potent pentru un gameplay full hd si putina pricepere. AI-ul e cam tembel, agresiv mai tot timpul si te streseaza cat de “perfect” merge cand esti pe la mijlocul plutonului, dar asta face jocul interesant pana la urma. Daca il puteai termina in 2 ore cu ochii inchisi tot n-ar fi fost bine.

    • Beta a spus
      9 May, 2011

      Și zici că iese în evidență așa-i? Mă refer la pasiunea mea pentru simulatoare. Nu mă înțelege greșit, îmi plac racing-urile, însă la sim-uri mă dau cu capul de tastatură.. în 90% din cazuri.

  6. alin a spus
    9 May, 2011

    Numai eu stiu cati sfinti am coborat cand am jucat Shift 2.Un joc care provoaca multi nervi.Dati DELETE .QUICK.

    • Mita a spus
      10 May, 2011

      Inseamna ca asta e titlu de luat de pe torrent si numai apoi devine discutabila cumpararea lui. La cat de greu ziceti ca e, trebuie sa vad cu ochii mei.

  7. […] continuă crearea de conținut nou pentru racer-ul Shift 2: Unleashed, lansat în Martie. Speedhunters DLC pack este potrivit pentru toți maniacii vitezei și se va […]


Lasa un comentariu

Nume (necesar)

Email (necesar,dar nu va fi publicat)

Website