Review | Dragon Age 2

Scris de: Beta | 27 March, 2011 | 11 Comentarii
Categorii: Editoriale / Jocuri PC / Reviews

În 2009 Dragon Age: Origins a fost foarte apreciat atât de critici cât și de jucătorul de rând din cauza diversității și farmecului pe care l-a adus RPG-urilor fantasy. BioWare au dat lovitura și creaseră un titlu valoros, foarte ușor de dezvoltat în continuare.

Nu a durat mult și o continuare a fost lansată. Dar oare se ridică aceasta la nivelul standardelor impuse de Origins sau este un fiasco lamentabil? Vă invit să citiți în continuare.

Revenind în prezent, Dragon Age 2 a fost lansat pe 11 Martie în Europa sub aripa protectoare a celor de la EA și sub codul scris de cei de la BioWare și după ce l-am jucat o bună perioadă de timp, am ajuns la unele concluzii, mai mult sau mai puțin pertinente.

There’s only one way to settle this.

Jocul spune povestea lui Garret Hawke, Campionul din Kirkwall , din gura lui Varric – un dwarf forțat să relateze aventurile acestora de o misterioasă Cassandra (Seeker pentru The Chantry). Din acest moment jocul începe în forță, și dacă te aștepți să avansezi gradual – câștigând talente și abilități, trebuie să-ți dezvălui că în primele 10 minute din joc m-am trezit înconjurat de o armată de inamici, beneficiind de toate skillurile pe care le oferă DA2. Îți dai seama ce măcel a fost, nu?

Eroul sau eroina ta poate urma calea uneia din cele 3 mari clase: warrior, mage și rogue. Din păcate, față de titlul precendent unde întâlneam 3 rase diferite (human, elf și dwarf), în Dragon Age 2 poți lua doar forma umană; un defect care poate induce în eroare jucătorul deoarece universul încă este înconjurat de aceste rase. Fiind fan declarat clasei rogue din RPG-uri, mi-am luat daggerele și am început aventura în lumea aflată pe pragul de război.

You wouldn’t say no to a ‘witch of the wilds’ would you?

Legăturile lui Hawke cu trecutul sunt bine delimitate, acesta începând Dragon Age 2 ca un refugiat din Lothering. Împreună cu familia, reușesc să scap de sub amenințarea Darkspawn și în drum spre orașul Kirkwall dau peste Flemeth – personaj mitic preluat încă din Origins. Desigur, dispare la fel de rapid pe cât a apărut și am rămas cu acel gust amar pe care îl ai după ce afli de un DLC care vine să completeze povestea.

Dezvoltatorii de la BioWare au apelat la ”roata” de dialog din Mass Effect pentru acest nou fantasy, eroul nostru având libertatea să aleagă ce replică crede de cuviință că se potrivește cel mai bine. Desigur, aceste decizii nu rămân uitate, ele afectând în mod direct felul în care personajul principal interacționează cu ceilalți. De obicei foloseam cam tot spectrul de decizii, astfel nu de puține ori mi-am schimbat mood-ul de la ”băiatul de treabă care e milos” la ”tipul irascibil și iute de mânie”. Din fericire pentru mine, jocul a știut cum să echilibreze aceste opțiuni pentru a-mi păstra totuși cea mai bună personalitate.

Acțiunea din joc se întinde pe o perioadă de 10 ani și pentru a o cuprinde ai nevoie de aproximativ 50 de ore de gameplay. Ceea ce mie mi s-a părut destul de mult căci în afară de luptele lungi și dialogurile banale și, uneori, plictisitoare, nu prea întâlnim altceva.

Univers mare. Lume mica!

Pe cât de multe activități și zone mergeau implementate în Dragon Age 2, BioWare au ales ca în afară de cele câteva excursii către Deep Roads și Dalish camp să se limiteze la ceea ce poate oferi Kirkwall. În 50 de ore de gameplay! Orașul este împărțit pe diferite districte, după cum urmează: Hightown (cartierul burgheziei), Darktown (o mină scoasă din uz plină de hoți), Lowtown, Gallows și Docks.

Combat-ul în DA2 merge pe același principiu stabilit de Origins. Dacă ești mai strateg, jocul îți pune la dispoziție butonul de Pauză, în care poți să dai orice comandă vrei camarazilor de luptă. Pentru a avansa mai lejer în joc, orice party ar trebui să aibă cel puțin un mag și un rogue. Cu experiența câștigată poți să urmezi diferite talent tree-uri specifice oricărei clasei. Eu am avut un mag pe heal+arcane, hoțul în rolul lui Hawke, tank-ul și încă un mag dps sau rogue range.

But, we can’t just wander… aimlessly.

Și până la urmă, unde se clasează Dragon Age 2? Este un eșec sau o capodoperă? Părerile sunt clar împărțite, dar până să ajungem acolo trebuie să amintesc că BioWare promitea multe. Chiar dacă nu excelează în anumite aspecte, cred că este singurul joc care încearcă pe bune să facă deciziile luate de jucători – importante. Unii gameri sunt dezamăgiți și așteptau ceva mai hardcore, în timp ce jocul a luat o turnură mai simplistă, tocmai pentru a acoperi un public mult mai numeros.

În final am ajuns la concluzia că cei de la BioWare au fost orbiți de succesul titlului precedent și au încercat să scoată cât mai mult profit de pe urma francizei Dragon Age, în ciuda părților negative care se reflectă acum asupra jocului.

PROs:

  • sistemul de combat mai organizat;
  • interfața utilizatorului;
  • grafica și sunetele;
  • roata de dialog.

CONs:

  • buguri foarte dese;
  • lume mult prea mică;
  • poveste slabă;
  • DLC-uri foarte multe.

Thedas

11 Comentarii la “Review | Dragon Age 2”

  1. ZilnicIT a spus
    27 March, 2011

    Salut Bogdan! Felicitări pentru încă un review foarte interesant. Îmi place foarte mult cum reuşeşti să cuprinzi tot ceea ce este necesar în nişte articole foarte potrivite, nici prea lungi dar nici prea scurte.
    Despre joc nu prea am ce să comentez pentru că nu l-am jucat, dar nici nu pare genul de joc care să mă atragă.

    • Beta a spus
      27 March, 2011

      Mulțumesc pentru aprecieri.

  2. Marian M. a spus
    27 March, 2011

    Un review ca la carte dupa parerea mea. Explicatii unde este nevoie si pastrand esentialul, fara abateri de la subiect. Nu citesc enorm de multe review-uri, dar imi place foarte mult cand este realizat sub forma aceasta.

    Apropo, am observat in review urmatoarea afirmatie: “cred că este singurul joc care încearcă pe bune să facă deciziile luate de jucători – importante”, insa iti pot spune ca am jucat Mass Effect si Mass Effect 2, iar roata de dialog impreuna cu deciziile luate sunt identice. De altfel tot BioWare a lucrat la ME1 si ME2. Si chiar mai mult intre ele se pastreaza deciziile luate daca pastrezi salvarile din ME1 si le importezi in ME2.

    Cat despre Dragon Age 2, nu prea am avut ocazia sa il joc, din cauza sistemului meu, insa daca reusesc sa mai imbunatatesc ceva sigur am sa il incerc.

    • Beta a spus
      27 March, 2011

      Mass Effect am jucat mult prea puțin pentru a-mi expune un punct de vedere, dar în DA2 mi-a plăcut efectul pe care l-a dat răspunsurile mele. Din păcate, în final te tot plictisești să ”scrii povestea”.

      De altfel, mulțumesc!

  3. Mita a spus
    27 March, 2011

    Unde e Alin? El ceruse review-ul asta din cate imi amintesc si acum vad ca nu zice nimic.

    Oricum, asta e un review tare interesant pentru ca jocul e destul de complex, iar tu l-ai rezumat destul de mult intr-un mod aproape perfect, destul de pertinent sa zicem.

    • Beta a spus
      27 March, 2011

      Alin zicea că a rămas fără internet! :))

      Să știi că am avut câteva probleme când a trebuit să redactez recenzia asta!

  4. alin a spus
    28 March, 2011

    Ma bucur ca na-ti uitat de mine.am citit reviewul la ora de info.Cat despre joc este mai slab decat DAO.am zis

  5. alin a spus
    28 March, 2011

    AM ISTALAT JOCUL DUMINICA .ESTE FAIN DAR MAI FAIN ERA PRIMUL DRAGON AGE

  6. alin a spus
    28 March, 2011

    Sa deschizi cufarele cu lacat trebuie sa fii clasa rogue.Dar in primul dragon age ce clasa trebuie.ca nu am putut deschide nici un cufar.

  7. alin a spus
    28 March, 2011

    Batllefieldplay4fre este numa in stadiul closed beta.cand va fi disponibil full.

    • Beta a spus
      28 March, 2011

      Nu are o dată de lansare. Știm doar că un open beta va avea loc prin Aprilie!


Lasa un comentariu

Nume (necesar)

Email (necesar,dar nu va fi publicat)

Website