Review | DiRT 3

Scris de: Beta | 12 June, 2011 | 13 Comentarii
Categorii: Editoriale / Reviews

Franciza pornită de la clasicele ColinMcRae Rally denumită DiRT de către cei de la Codemasters a mai primit un membru, care onorează demn celelalte două titluri. DiRT 3 s-a lansat în luna Mai a acestui an și a impresionat multă lume prin grafica și fizica avansată de care dispune.

Cei care citesc de ceva vreme Gaming Arena cred că au dedus faptul că nu sunt un mare fan al simulatoarelor și că le privesc ca pe simple unelte de relaxare, deși de multe ori sfârșesc prin pumni în masă și cuvinte de dulce pentru tot neamul producătorilor. Uimitor, nu este și cazul lui DiRT 3 de care am fost mulțumit aproape în totalitate, iar dacă te grăbești poți citi mini-recenzia pe care am scris-o acum câteva zile pentru o părere în mare asupra jocului.

Înainte de a începe în adevăratul sens al cuvântului, mărturisesc cu o mână pe inimă și cealaltă pe tastatură că nu am mai încercat vreun titlu DiRT de la Colin McRae Rally 04 încoace. Deci de prea mult timp!

5 Decades of Rally

Chiar dacă este un simulator arcade, lipsa unei povești, cât de mică, mi-a lăsat un gol imens în stomac. Practic, după o introducere scurtă jocul te trimite într-o cursă prin munți figurând ca șofer profesionist. Nu tu tur de test, nu tu tur de acomodare, nimic. Chiar și așa, evenimentele sunt foarte bine puse la punct, iar dacă mulți se așteaptă la o evoluție liniară în joc, trebuie să-ți spun că DiRT3 urmărește o manieră unică, din punctul meu de vedere.

Tot single-player-ul este împărțit în 4 sezoane ilustrate prin niște triunghiuri care la rândul lor se împart în câteva curse și mai mici, spre final terminându-se cu un campionat de proporții. La ce fel de curse te poți aștepta de la un joc de raliu? Ei bine și aici Codemasters s-au gândit că ”raliul” numai e de ajuns, oferind o diversitate cum mai rar întâlnim prin circuite ca Landrush, în care trebuie să înfrunți câțiva oponenți cu camioane masive, Trailblazer – unde există un timp limitat sau Head 2 Head, în care ești doar tu împotriva unui alt oponent.

Gymkhana este o experienta incredibila

Am păstrat Gymkhana la sfârșit pentru că nu mă așteptam să iasă atât de bine. Acest mod inspirat din talentul lui Ken Block de a driftui are nevoie de o răbdare ieșită din comun pentru a realiza câteva scheme care la final vor arăta ca din filmele Fast and Furious. Practic ești aruncat într-o arenă cu câteva obstacole în jurul cărora trebuie să te învârți sau să patinezi, oprindu-te într-un nor de fum cu miros de cauciuc ars. O plăcere!

Când vine vorba de trasee nu vorbim de câteva curse de pe continentul american sau european ci de pe întreg mapamondul. În doar câteva minute trecem de la zăpada munților din America la praful și căldura din Africa, aceste detalii afectând în mod direct mașina. Pe gheață motorul trage mai greu iar în curbe nu te mai avânți ca pe bitum căci ieși din peisaj lejer. Din locurile pe care le vei vizita în DiRT 3 amintesc: Monaco, Michigan, Norvegia, Aspen sau Kenya, atât ziua cât și pe timp de noapte, ploaie sau viscol.

Pentru un plus de realism jocul nu te mai lasă să cumperi mașini, dar în schimbi poți să le împrumuți de la sponsori pentru diverse curse. După experiența câștigată sponsorii devin foarte interesați de activitatea ta și îți pun la dispoziție o gamă destul de largă de mașini dintre care să alegi. Exact ca în realitate! Nu ai să vezi Lamborghini sau Ferrari sărind dâmpurile pădurilor norvegiene, însă întâlnim mărci ca Opel, Peugeot, Toyota, Subaru sau Mitsubishi, din toate perioadele raliului mondial: ’60, ’80 sau 1990. Care se controlează…

Și ajungem la capitolul care ne interesează aproape cel mai mult când discutăm despre un simulator: controlul; pe care Codemasters l-au nimerit la fix! Implicit, jocul te lasă să alegi între trei nivele de dificultate: Casual – pentru cei care caută un moment de relaxare și un peisaj colorat, Mediu – pentru o oarecare senzație de simulator și Advanced care, după cum spunea un cititor – este pentru ”semi-zei”. Dacă te încadrezi undeva la mij’ DiRT 3 vine cu o paletă extinsă de setări de dificultate, de la agresivitatea oponenților, la assist-uri și linia verde de ghidaj (care e prezentă de acum în mai toate racer-ele). Îmi place să spun că jocul se mulează pe performanțele și preferințele tale!

Grafic vorbind, jocul este strălucitor! Nu avem copaci sau spectatori care apar din senin sau texturi care întârzie să se mai încarce. Folosind motorul EGO 2.0, mașinile și traseele în DiRT3 se bucură de o texturare și o randare cum mai rar întâlnim. Dacă pe console Codemasters au fost nevoiți să se limiteze la hardware-ul învechit, pentru PC aceștia au beneficiat la maxim de tehnologiile actuale, astfel încât jocul are nevoie de niște resurse serioase pentru un gameplay fluent. Oricum ar fi, chiar și pe Very Low jocul tot se vede foarte bine!

Iar cât despre coloana sonoră, oricât aș dori, nu pot să găsesc vreun punct slab, căci nicio mașină nu sună la fel cu o alta, cum nici Peugeot nu are motor de Subaru. Nu atât de sesizabile sunt melodiile din fundal, însă încep la momentul oportun și nu deranjează în niciun fel.

Racing Never Stops

La final, dacă ți se pare că am exagerat puțin cu lăudarea acestui titlu, te înșeli căci, în comparație cu Shift 2 (sunt undeva pe aceeași nișă) DiRT3 lasă mult praf în urmă, asta ca să fim în ton cu subiectul. Mai mult decât atât, pot să spun că este lejer cel mai bun joc de racing, pentru PC, din prima jumătate din acest an. Codemasters au făcut o treabă grozavă, după eșecul lui Flashpoint: Red River lansat luna trecută, și au adus într-un joc video tot ce iubim la aceste fiare de metal.

PROs:

  • modul Gymkhana;
  • cursele și mașinile foarte bine realizate;
  • nivelele de dificultate și controlul;
  • AI-ul foarte competitiv;

CONs:

  • lipsa modului de carieră;
  • cursele Gymkhana sunt cam puține;
  • unele texturi mai puteau fi îmbunătățite.

Nota Personala: 9,5/10


DiRT 3 poate fi cumpărat la prețul de 149,99 Lei de pe emag.

13 Comentarii la “Review | DiRT 3”

  1. alin a spus
    12 June, 2011

    Felicitari pentru review si vad ca ati introdus si un si sistem de notare.Foarte tare jocul mai ales la control fata de dirt 2 care nu eram in stare sa merg 400 m sa nu intru in ceva.

  2. Mosad a spus
    12 June, 2011

    Codemasters ftw.
    Ps:grid rulz. XD

  3. Mita a spus
    12 June, 2011

    Nice review, mate.

    Bhai, Dirt 3 e misto rau… l-am incercat la un prieten si cu un volan modest. E super tare, mai ales pe manual, adica sa schimbi singur vitezele!

  4. Andrei a spus
    13 June, 2011

    Foarte bun review-ul.

  5. Lusio a spus
    14 July, 2011

    Primele impresii:

    1. Meniul din Dirt2 parca era mai placut
    2. Grafica mi se pare putin sub Dirt2
    3. Parca in D2 masinile se miscau putin mai ok asa
    si 4. Nu-mi place dunga aia verde pe traseu.. strica realitatea iar eu ma descurcam si fara dungile alea verzi.

    Ce-mi place in special (desi suna cam sec) e faptul ca s-a mutat treaba in Europa si’s destui piloti europeni (dar defectul e ca astia tac de tot :)) Nu ca-n Dirt2) in D2 punandu-se baza in americani mai mult.

    Si ca sa fiu oleaca rau: Hai cu NFS the Run :)) )

    • Lusio a spus
      14 July, 2011

      A da.. sa mai scriu putin din ce-mi mai place.

      Cursele pe zapada (mai faine decat clasicele pe nisip din dirt2). E asa deciudat uneori incat imi aduc aminte de craciun :)) Deci pot sa zic ca atmosfera pe zapada e bestiala!

      Iar de unele trasee ce merg prin padure ma fac sa ma simt ca-n drumul spre bunicii mei de la tara :))

      Deci la atmosfera am multe plusuri pt Dirt 3.

      Si in sfarsit am invatat si eu cum sa folosesc draciile alea cu FlashBacks :)) ca la Dirt2 nu le-am folosit aproape deloc (zic aproape ca abia pe final am prins schema si ce taste trebuie sa apas, la Dirt3 vad ca le arata tastele cand e nevoie)

  6. Lusio a spus
    6 September, 2011

    Astia care ati terminat Dirt3u

    Am trecut de prima serie de piramide mari..

    Am ajuns la a 2-a cu piramide mici. Ei bine am facut cateva cu portocaliu, dar au mai ramas 2 transparente.

    Cum fac sa le joc si pe alea ? Si mai ales.. am terminat deja jocul sau nu ? Si daca am terminat, seria a 2-a de piramide mai mici, e doar de umplutura ? :D

    • Lusio a spus
      6 September, 2011

      Sunt deja la nivelul (daca o merge sa-i zic nivel) 200 si ceva.. E vreun numar anume sau ?

  7. Lusio a spus
    9 September, 2011

    Se pare ca nu stie nimeni :))

    • Wyhay a spus
      12 September, 2011

      cel mai tare comentator de pe site :))

      • Lusio a spus
        15 September, 2011

        Mersi :))

  8. uso_cialis a spus
    5 October, 2017

    I toss-up uso cialis prezzo in italia most the cholesterol for cialis prezzo in italia risk often not.


Lasa un comentariu

Nume (necesar)

Email (necesar,dar nu va fi publicat)

Website