Review | Dead Space 2

Scris de: Beta | 20 February, 2011 | 4 Comentarii
Categorii: Jocuri PC / Reviews

Review | Dead Space 2

Dead Space 2 (înfricoșător titlu, înfricoșător joc) și-a avut debutul pe 25 Ianuarie și chiar dacă a trecut aproape o lună de atunci eu încă mă gândesc cu o oarecare temere la drama prin care a trecut Isaac Clarke, personajul în jurul căruia se petrece toată acțiunea. Electronic Arts și cei de la Visceral Games au avut o viziune clară asupra modului în care au dezvoltat acest survival-horror.

Având în vedere faptul că nu am jucat primul Dead Space (dar intenționez să o fac) mi-a luat ceva timp până m-am obișnuit cu stilul third-person shooter fără HUD, viața fiind defapt reprezentată prin RIG-ul aflat pe spatele eroului, cu unghiul camerei și elementele de puzzle pe care chiar nu mă așteptam să le găsesc într-un shooter.

”Stick around, I’m full of bad ideas” – Isaac Clarke

Povestea este intrigantă, plină de dramă și experiențe traumatizante pe care nu ai vrea nicicând să le trăiești în viața reală. Faptul că Pământul a rămas fără resurse, undeva în anul 2511, a adus oamenii în spațiu și aici ajungem la Isaac Clarke, nava USG Ishimura (unde a avut loc primul Dead Space) și ”the Marker” – posibila cheie pentru imortalitatea umană. Acesta în schimb a adus nebunie, crime, haos și a creat ”necromorfii” – inamicii principali ai lui Isaac.

Aventura de pe nava Ishimura l-a adus pe inginerul nostru într-o stare de demență acută care se manifesta prin niște viziuni ciudate și o pierdere de memorie stranie a ultimilor 3 ani. Jocul începe brusc, în toiul unei invazii de necromorfi într-un spital de pe statia Titan (un orășel mai mic lângă Saturn) și continuă un curs, uneori previzibil, de întâmplări.

Trebuie să recunosc că, din când în când, tresăream la orișice zgomot și problema e că în întreg jocul nu este pic de liniște. Scâncete, voci, obiecte, computere stricate, și alte ciudățenii nu m-au lăsat să mă relaxez un moment. Am preferat să joc cu căștile, noaptea și fără lumină în cameră ceea ce am regretat în unele momente. Inamicii sunt înfricoșători și enervanți, dar Visceral Games chiar au exagerat când au creat așa ceva.

Bang Bang! Pew Pew!

Arsenalul cu care poți să oprești hoardele de necromorfi este în principiu același ca în Dead Space.  Clasicul Plasma Cutter nu a fost uitat și chiar dacă avem câteva arme mai ”exotice” tot acesta mi s-a părut cel mai eficient, alături de Pulse Rifle (care apropo a primit ca alt fire grenăzi). Lansatorul de flăcări, detonatoarele sau imitația de flex sunt doar câteva din armele care arată bine, dar nu prea te ajută. După ce ți-ai ales un stil potrivit și o armă favorită poți să ți-o upgradezi la diferitele ”bench-uri” din joc cu ajutorul unor Power Nodes.

În afară de glitch-ul cu liftul alte probleme sesizabile n-am observat, chiar dacă motorul fizic are tendința uneori să ”lipească” două corpuri dinamice. Când a venit vorba de construcția nivelelor, cei de la EA și Visceral nu au ascultat de dorințele jucătorilor și chiar dacă ești în spațiu (unde posibilitățile sunt nelimitate, deh) întreg Dead Space-ul 2 este un labirint împărțit în 15 capitole.

In spatiu nimeni nu te aude tipand

Secvențele cinematice și cele scriptate nu sunt multe, dar vin la momentul potrivit și aduc un plus de imersiune gameplay-ului. La fel ca în titlul precedent, întâlnim și zone cu gravitație 0 în care intră în funcțiune propulsoarele atașate pe costumul lui Isaac care îți permit efectiv să ”zbori”.

Din punct de vedere grafic jocul este asemănător cu predecesorul său, cu texturi ceva mai îmbunătățite și luminozitate mai bună. Optimizarea este chiar foarte bună, Dead Space 2 putând fi rulat și de pe un sistem mai slab.

În final, acest titlu survival-horror nu mi s-a părut chiar horror, fiind în schimb un shooter foarte bun cu care să tratezi nopțile lungi de iarnă. Isaac Clarke este un personaj complicat care aparent are și o voce cu care să se facă auzit și zic eu că merită să aflați povestea din spatele nebuniei acestuia.

PROs:

  • gameplay fără HUD;
  • sistemul de upgrade al armelor;
  • povestea;
  • secvențele scriptate;

CONs:

  • componenta multiplayer care după părerea mea e în plus;
  • jocul e un întreg labirint;
  • buguri ale motorului fizic;

Dead Space 2 pentru PC costă doar 189,90 Lei, la eMag.

4 Comentarii la “Review | Dead Space 2”

  1. Etherfast a spus
    20 February, 2011

    Da, cand l-am jucat cu castile si lumina stinsa, noaptea. Bad choice…

    • Beta a spus
      20 February, 2011

      Și mai e senzația aia: ”e noapte. hai să joc ceva să mă mai relaxez” și intri în Dead Space 2 care nu te lasă să relaxezi un mușchi. :))

      Cu problema asta m-am întâlnit de multe ori!

  2. Lusio a spus
    22 February, 2011

    “Isaac Clarke este un personaj complicat care aparent are și o voce cu care să se facă auzit”

    In prima parte vei da de un mare mutulica :)) Nu zice NIMIC.. in afara de ihh.. ahh :))

    • Beta a spus
      22 February, 2011

      Exact la asta m-am referit în articol, mi se pare interesant faptul că în primul joc Isaac scoate primele cuvinte la finalul poveștii! :)


Lasa un comentariu

Nume (necesar)

Email (necesar,dar nu va fi publicat)

Website