Review | Assassin’s Creed: Brotherhood (2.5)

Scris de: Beta | 10 April, 2011 | 4 Comentarii
Categorii: Editoriale / Jocuri PC / Reviews

Acum câțiva ani, în foamea unei expansiuni cât mai bogate Ubisoft a săpat în trecut după o poveste uitată de majoritatea populației și au găsit ceva de care lumea în general se ferește să vorbească în viața reală: corupție, putere și tâlhărie. Totul a pornit de la un ordin străvechi al asasinilor care aveau unele divergențe cu templierii, acest lucru reflectându-se în primul titlu din franciza Assassin’s Creed.

De atunci această serie a devenit o adevărată mină de aur pentru Ubi, fiind una din cele mai valoroase din industria gaming-ului. Cu Assassin’s Creed II jocul a prins o latură mult mai umană, prin creearea lui Ezio – un personaj mult mai carismatic, față de Altair.

Review | Assassin’s Creed: Brotherhood

În Assassin’s Creed: Brotherhood producătorii au decis să continue povestea lui Ezio Auditore da Firenze în încercarea sa de a distruge corupția din Italia Renascentistă și a-și răzbuna familia în fața lui Cesare Borgia. Jocul pune mai mult accent pe libertatea jucătorului și pe fluidizarea gameplay-ului, personajul fiind mult mai ușor de controlat față de titlurile anterioare – atât în lupte că și în secvențele de free-ride.

Povestea, plină de urcușuri și coborâșuri îl găsește pe Ezio în Villa Monteriggioni, proaspăt întors din Roma după victoria grandioasă împotriva lui Rodrigo Borgia, în brațele unei domnișoare tare atractive. Aparent calm, jocul ia o turnură agresivă după ce Cesare Borgia vine să-și răzbune tatăl, cu toată armata. Villa pentru care ai muncit cu greu în titlul precedent este acum în ruine și cel mai grav, Cesare reușește să-l captureze pe unchiul lui Ezio, pe care mai apoi îl omoară. Scăpat ca printre urechile acului, Ezio își ia mama și sora în Roma pentru a rezolva odată pentru totdeauna această problemă.

Roma, Caput mundi

Înainte de a continua, trebuie să-ți spun că Roma este, la fel ca în realitate, impunătoare! Fiind cea mai mare hartă care a fost construită pentru Assassin’s Creed (cam de 3 ori mai mare ca Florența), Roma te lasă să descoperi monumente precum Colosseumul, Columna lui Traian, Panteonul sau zona catacombelor (care-mi plac atât de mult) – călare sau alergând.

Familia Borgia își exercită puterea în la città dei sette colli (”orașul celor 7 coline”) prin intermediul a 12 turnuri păzite de câteva căpetenii de încredere. Pe măsură ce vei reuși să elimini acești căpitani multe din zonele închise din Roma vor putea fi restaurate, totul pentru bunăstarea buzunarului tău.

După cum spuneam și mai sus, luptele au devenit mult mai ușoare și triviale. Adăugarea combo-urilor te lasă să ucizi zeci de inamici dintr-o combinație de maxim 3 taste, W+D și click stângă. Simple as that! AI-ul a rămas în același stadiu din titlul precedent, cu câteva sclipiri de genul ”eu îl țin și tu îi dai”; în rest se adună în jurul tău și odată la 5 secunde se trezește unul să vină cu sabia spre tine. E adevărat că jocul e mai dinamic și mai spectaculos, dar parcă nu merită.

I hope they let us go inside.

Cei mai enervanți sunt inamicii care îndrăznesc să te atace de la distanță, cu arbaleta, căci există posibilitatea să-ți scadă drastic nivelul de sănătate, dar odată ce pui și tu mâna pe o astfel de armă, sau pe săgețile cu otravă, jocul devine uber-fun!

Deplasarea prin oraș se poate face cu ajutorul cailor sau printr-un sistem de tuneluri care împânzește toată regiunea și care are rolul de fast-travel. Urmând stilul GTA, din Brotherhood poți fura orice cal dorești, asta dacă cauți un pursânge. Aceste animale puternice nu au doar rolul tracțiunii, fiind capabili să te ajute în asasinări sau evaziuni pe diferite elemente de decor.

Misiunile sunt diversificate și amuzante în multe momente. Leonardo Da Vinci se întoarce în joc ca prizonier al lui Borgia și va reprezenta un punct de mare interes dacă urmărești dezvoltarea armamentului din dotare. În schimbul unor misiuni care pe mine mă fac să zâmbesc și în același timp să transpir, îți poate dezvolta niște gadget-uri foarte avansate pentru acele vremuri.

Un nou element important în single-player este formarea unui clan de asasini gata să-și dea viața pentru a te ajuta în liberarea Romei. Totul începe ajutând diverse persoane de pe stradă care sunt tâlhărite de gărzile lui Borgia. Din acest moment ai un nou recrut, pe care poți să-l antrenezi pentru a te ajuta și în cele mai dificile misiuni. Jocul îți pune la dispoziție un sistem de contracte prin care poți să trimiți asasini în toată Europa în scopul câștigării de Florini și experiență.

Nulla e reale; tutto e lecito. Requiescat in pace.

În schimbul mormintelor pe care trebuia să le profanezi în AC II, acum va trebui să te aventurezi prin catacombele din Roma pentru comori și pergamente vechi care îți vor debloca arumura și pumnalul lui Marcus Junius Brutus. Awesomeness! Nivelurile mi s-au părut mai dificile și nu de puține ori m-am trezit că trebuie să reîncerc un salt, sau o rută întreagă.

Din punct de vedere al optimizării grafice jocul este mult peste predecesorul său și eventual sub succesor. Mi s-a părut mult mai elegant și echilibrat, atât momentele de free-ride cât și de cele de luptă rulând la o rată frecventă de FPS-uri.

Și ultima noutate din Brotherhood: modul multiplayer care după mine are un adevărat potențial pentru o dezvoltare mult mai puternică. La început totul este haotic, dar după ce vei începe să pricepi mecanicile de joc totul se transformă într-un joc de-a șoarecele și pisica foarte avansat unde răbdarea și spiritul tactic te pot duce către câștig. Evident, eu nu am aceste calități deci acest mod nu a prins la mine. Poate în viitor!

Just try and have a little faith. (Lucy Stillman)

În final, Assassin’s Creed: Brotherhood (sau 2.5) este într-adevăr o continuare care se ridică la standardele impuse de titlul precedent și, chiar mai mult, fixează unele tehnici de gameplay care vor fi folosite cu siguranță și în viitor. Până la Assassin’s Creed III, vă urez asasinări ușoare!

PROs:

• gameplay mai dinamic și mai spectaculos;
  • grafica mai optimizată și mai bine randată;
  • povestea principală;
  • modul multiplayer;

CONs:

• buguri destul de multe;
  • lupte foarte ușoare;
  • AI superficial.

Assassin’s Creed: Brotherhood poate fi cumpărat la prețul de 99,90 Lei de pe emag.

4 Comentarii la “Review | Assassin’s Creed: Brotherhood (2.5)”

1. Lusio a spus
    10 April, 2011

Mi se pare ca deja a inceput un serial cu Borgia.

2. Albert a spus
    10 April, 2011

Da si e un serial care se anunta a fi foarte bun (dupa ce am vazut episodul pilot) Ce-i drept partea asta de istorie cam ramasese neexploatata pana acum si e bine ca s-a gandit cineva sa o faca. Jocul (chiar daca intr-adevar are cateva buguri enervante) este foarte foarte bun. Interesant review!

3. Ajutorrrrr a spus
    10 April, 2011

help MEE pls