Preview | Tomb Raider

Scris de: Mita | 2 May, 2011 | 4 Comentarii
Categorii: Editoriale / Jocuri PC / Previews

În luna aprilie, mai multe reviste au avut pe copertă imaginea noii eroine din următorul titlu Tomb Raider al companiei Crystal Dynamics. Prin urmare, o grămadă de informaţii noi au fost dezvăluite.

“A Survivor is Born”

Revista spaniolă Hobby Consolas ne oferă următoarele informaţii:

  • Dacă doreşti să te aventurezi în acest nou titlu cu aceeaşi Lara Croft din titlurile Tomb Raider anterioare, atunci vei fi dezamăgit. Noua Lara este mai umană; sângerează, suferă şi va trebui să lupţi pentru supravieţuirea ei.
  • Va trebui să te obişnuieşti cu frica şi durerea pe care le vei observa pe faţa Larăi. Expresiile ei şi chiar şi mişcările camerei prin care vei vedea acţiunea au fost create folosind înregistrarea mişcărilor şi expresiilor unui model uman.
  • Ca să fie clar de la început, noul joc, semnat simplu Tomb Raider, va fi un survival action adventure şi va fi un reboot complet a seriei. Producătorii au decis s-o refacă pe Lara Croft, astfel că va avea foarte puţine în comun cu cea din titlurile anterioare, care avea un corp de invidiat şi care putea executa acrobaţii supraomeneşti. Povestea principală, dezvoltarea şi chiar şi caracterul principal vor porni de la 0 în acest joc.
  • Povestea se învârte în jurul unei tinere Lara Croft, care este prezentată ca o adolescentă de 21 ani de-abia ieşită de pe băncile academiei. Acum o domnişoară cu scaun la cap, ea merge într-o expediţie pe un vapor numit Endurance, care se scufundă lângă o insulă aflată în apropierea ţărmului japonez. Ea este singurul supravieţuitor al naufragiului.
  • Ajutorul şi indiciile care îţi vor fi oferite pentru supravieţuire vor fi menţinute la cel mai scăzut nivel, chiar dacă jocul îţi va arăta uneori ce lucruri pot lua foc sau ce butoane să apeşi când evenimentele iuţesc pasul, fără să ai timp de gândire.
  • Zona principală a insulei va servi drept cartiere generale. În tabăra principală, vei fi capabil să “cumperi” abilităţi, să faci noi instrumente sau să te întorci la misiunile pe care le-ai făcut deja (să le rejoci). Zonele rămase vor folosi la escaladări sau pentru a căuta noi misiuni.
  • Lara are o calitate specială, “Survival Instinct”. Apăsând un buton vei activa o perspectivă specială care va oferi o culoare diferită elementelor “interesante” din mediu: solul şi obiectele irelevante vor fi gri, iar indiciile galbene. Astfel, vei fi în stare să urmăreşti urme şi indicii care, în mod normal, nu sunt vizibile ochiului. De exemplu, urmele de labă ale lupilor te pot conduce la un med-kit (trusă medicală). Însă, când vei ajunge acolo, e posibil să fii atacat de unul dintre aceste animale.
  • Puzzle-urile vor fi mult mai complicate decât în titlurile anterioare. Ele nu te vor pune doar să fii atent la mediul înconjurător, ci şi să te foloseşti de acesta şi să te gândeşti la cum interacţionează apa şi focul, la importanţa gravitaţiei, a explozibililor şi aşa mai departe.
  • Unghiul din care vei vedea acţiunea va conţine cadre inovative pentru a-ţi oferi senzaţii de suferinţă şi claustrofobie. Jocul foloseşte un motor grafic refăcut, cunoscut sub numele de Crystal Engine.

 

“Survival Instinct”

Noul Tomb Raider a fost influenţat de mai mult producţii:

  • Fizica din Half Life 2 – Folosirea gravitaţiei sau a curenţilor de apă au fost deja explorate în acest joc clasic. În noul TR, asemenea concept va fi folosit pentru cutii şi butoaie.
  • Atmosfera din Uncharted – Monologurile Larăi vor fi mai puţine decât cele ale lui Nathan.
  • “Eagle vision” din Assassin’s Creed – Văzul de vultur al lui Ezio izolează diferite obiecte folosind culori diferite. Lara va fi capabilă să facă ceva asemănător folosindu-se de instinctulei de supravieţuire de care am zis mai sus, “Survival Instinct”.
  • Povestea de origine a filmului Batman Begins – Prima scenă din film arăta calea dificilă prin care Bruce Wayne devenea Batman. “Călătoria eroului” va ghida primii paşi ai Larei.
  • Suferinţa din filmul 127 Hours – În acel film, personajul principal a trebuit să-şi pedepsească corpul pentru a supravieţui. Cea mai faimoasă scenă din film a înspirat băieţii de la Crystal Dynamics să forţeze rezistenţa Larei până la limită.
  • Misterele din Lost – O navă avariată într-un mod straniu? O insulă fără legătură cu restul lumii şi plină de mistere? Conspiraţia din Lost a fost luată în considerare de Crystal Dynamics pentru dezvoltarea lui TR.

Altă revistă de jocuri video din Franţa, numită Consoles, a oferit şi ea câteva informaţii adiţionale:

  • Aventura este împărţită în trei mari “episoade”, fiecare fiind corespunzător unei părţi din transformarea în aventurier a Larăi: supravieţuire, salvare şi evadare.
  • Legile gravitaţiei şi forţa centrifugă îi permite Larăi să treacă peste obstacole.
  • Trecerea ce are loc între animaţii şi jocul propriu-zis este aproape invizibilă.
  • Durerea pe care o simte Lara este scoasă în evidenţă de efecte precum aproprierea camerei de faţa protagonistei, ecranul devenind neclar.
  • Lara se schimbă pe parcursul jocului. Ea va evolua de la o tânără şi neexperimentată femeie la o aventurieră. Acest lucru va fi vizibil la echipamentul ei (articolul din revistă spune că ar putea fi posibil să vedem cele două pistoale ale protagonistei), de exemplu.
  • Lara poate folosi “Survival Instinct” numai când stă pe loc.
  • Există mai multe feluri de a rezolva puzzle-urile şi câteodată va trebui să încerci de mai multe ori mulţumită folosirii fizicii (probabil e făcut să pară cât mai real, deci mai dificil).
  • Statuile Buddha sunt vizibile pe pacursul jocului. Cu toate că se speculează că acestea ar fi “save points” (locuri de salvare), rolul lor exact este necunoscut pentru moment.
  • Unele componente ale decorului cad atunci când Lara stă prea mult pe ele.

Mai multe imagini din joc pot fi vizionate pe website-ul revistei Game Informer, revistă care a avut plăcerea să fie aleasă de Crystal Dynamics ca locul unde compania să-şi anunţe în premieră primele detalii despre noul Tomb Raider.

Tomb Raider se află în producţie pentru Ps3 şi Xbox 360 din ce spune Wikipedia şi alte surse, însă revista Game Informer ne spune că va exista şi o versiune Pc. Sper ca revista americană să aibă dreptate.
Nu se ştie încă o dată de lansare.

4 Comentarii la “Preview | Tomb Raider”

  1. alin a spus
    2 May, 2011

    Sper sa fie asa cum scrie.Nu doar vorbe.

    • Mita a spus
      2 May, 2011

      De acord, desi cred ca nu sunt doar vorbe. Ce ma intereseaza cel mai mult pe mine acum este sa existe o versiune Pc.

      • Bobcat a spus
        4 January, 2015

        That’s not just logic. That’s really senlebsi.

  2. Lusio a spus
    3 May, 2011

    She’s a secsi chick :>


Lasa un comentariu

Nume (necesar)

Email (necesar,dar nu va fi publicat)

Website