Preview | Battlefield 3

Scris de: Mita | 27 April, 2011 | 12 Comentarii
Categorii: Editoriale / Jocuri PC / Previews / Stiri

Aşa cum a fost Call of Duty în fiecare toamnă de la al patrulea titlu încoace, când găseai peste tot articole, reclame şi filmuleţe despre această serie, aşa e acum Battlefield 3. Peste tot se văd cei 100 milioane $ alocaţi de EA reclamelor de orice tip (preview-ul ăsta e gratuit, din păcate).

Craig Pearson, unul din editorii revistei britanice PC Gamer, a aruncat o privire asupra lui Battlefield 3 în sediul central din Stockholm al companiei DICE şi a rămas oarecum şocat (în sensul bun) de singleplayer şi de mediul urban în care se petrece acţiunea. DICE menţionează pe scurt că va exista şi multiplayer de acelaşi nivel ca cel din Battlefield 2, dar nu oferă detalii specifice despre acesta. Momentan, producătorii îşi arată paşii mari pe care i-au făcut cu minunatul lor motor grafic Frostbite – acum la versiunea 2.0 – şi oferă demonstraţii de decor şi singleplayer.

Din ce ne spune Pearson, în joc vom lua rolul sergentului Black, care face parte dintr-o echipă de 4 oameni aflaţi într-un oraş situat pe graniţa dintre Iran şi Irak, ce patrulează străzile în găsirea insurgenţilor/rebelilor. De parcă acel mediu nu era deja destul de instabil din cauza războiului, dar se mai află şi pe un “faultline” (locul unde două sau mai multe plăci tectonice se lovesc una de alta). De aici se înţelege cutremurul frecvent observat în cele 12 minute de gameplay. Oraşul este unul destul de înalt şi fastuos, nu unul plin de praf şi tipic Orietului Mijlociu cu care ne-am obijnuit în alte titluri. Este pus într-un contrast puternic de albăstrui deschid… este minunat.

Sgt. Black şi echipa sa debarchează din APC-ul lor şi, urmând ordinele, îşi croiesc drum printre alei, când o trepidaţie scutură de praf clădirile din jur. Din câte cunosc compania DICE şi capabilităţile disctructive ale motorului grafic Frostbite, încep să mă îmi pun anumite întrebări. Bad Company 2 a introdus distructibilitate dinamică: clăridi mici şi înghemuite ce puteau fi ciuruite de gloanţe şi dărâmate de proiectilele tancurilor. Astea-s nimicuri. Însă, acum vorbim de o versiune îmbunătăţită a motorului grafic, croit de mână. Şi mă întreb… Să vedem acum un întreg oraş destructibil? N-ar fi posibil… Sau ar fi?

Trepidaţiile şi patrularea continuă într-o clădire şi apoi în afara ei într-o parcare provizorie, doar o mică “piaţă” între mai multe clădiri. În alte cuvinte: locul perfect pentru o ambuscadă. Dintr-un balcon cu ieşire spre parcare, un insurgent trage către echipa ta, doborând la pământ unul dintre camarazi şi forţându-i pe ceilalţi să se ascundă după maşini. Astfel, piaţa devine o scenă pentru show-ul făcut de focurile de armă.
“Înainte să ai timp să-ţi dai seama, un terorist se strecoară între Sgt. Black şi echipa sa, iar jocul ia poziţia de slow-motion pentru o secundă, înainte ca teroristul să ia un glonţ în freză”, ne spune Pearson… headshot, bitches!
Pentru a-ţi salva coechipierii răniţi se pare că trebuie doar să-i scoţi din raza de acţiune şi ei se vindecă singuri.

În oricare alt joc ar fi un efort să elimini teroristul care a tras de pe balcon, însă decorul distructibil al lui Battlefield 3 schimbă modul în care vezi ascunzătorile. Un foc în locul potrivit va face o gaură în balcon astfel că vei expune inamicul. Făcând asta, acesta va fugi… dăăă! “Aşadar, modul acesta distructibil este mult mai subtil cu Frostbite 2.0, zice editorul Pearson. No shit… iar când vei arunca balconul în aer şi vei vedea inamicul zburând, vei realiza cât de subtil e… al naibii de subtil.

Acum, când teroristul cu sniper a dispărut, echipa are mai mult spaţiu de manevră. Cele câteva lupte de la nivelul solului au loc în jurul maşinilor parcate, echipa schimbându-şi mereu direcţia de la o maşină la alta până elimină şi ultimul terorist. Când s-a terminat, grupul înaintează. Ei, asta am văzut şi în alte shootere.

Karl-Magnus Troedsson, managerul general al DICE, ne spune:

“I don’t think we have, like, some arty-farty agenda. I’m not saying that they have, don’t quote me on that! Sometimes I get the feeling that some developers make a game because they want to make a statement. It might be compared to writing a book, or writing an idea on a blog, or something like that. We make games because we love playing games. We still make Battlefield games because we still love to play our Battlefield games. It’s like cops and robbers, cowboys and indians, it’s like shooting around when you’re a neighbourhood kid and you were playing on the street.

The setting we choose is more about how we can gain enough interest, and we know that a healthy level of controversy and realism always gets people’s attention, and that’s the kind of space we want to be in. Do we want to go over the top and raise people’s eyebrows and get people to ban the game and get attention? No, that’s not really what we do.”

Câteva minute mai târziu suntem aruncaţi pe un acoperiş. Acum, echipa se află sub focul unui singur inamic cu un sniper care, într-o elegantă şi totală schimbare de situaţie faţă de scena precedentă de pe sol, aruncă în aer bucăţi significante din ascunzătorile soldaţilor noştri. Aceştia se târă unul câte unul (încă există mersul pe burtă = prone) până la marginea clădirii, unde o bordură/flanşă de beton oferă adăpost. Chiar şi aşa, acea bordură începe să fie inutilă pentru că inamicul o macină de pe o secundă pe alta cu gloanţe masive, trase consecutiv că doar nu erau ale lui. Mai apoi, Sgt. Black ia un aruncător de rachete şi, în timp ce colegii săi trag de nebuni spre inamic, acesta rezolvă elegant (şi “subtil”) problema, trimiţând un proiectil spre nefericitul terorist. Racheta nu atinge ţinta cu precizie exactă, dar nu contează pentru că aceasta zdruncină clădirea destul de tare încât să moară şi ultimul şoarece şi, pe deasupra, să cadă şi reclama de la Coca-Cola. (Da, ştiu… nu e nicio reclamă Coca-Cola… mi-era sete, na şi voi!)
Aşadar, întreaga faţadă a clădirii unde se afla sniper-ul tremură, iar praful se vede ieşind de la fiecare etaj care se dărâmă ulterior.

Din această scenă se vede că nu trebuie să nimerim perfect ţinta, iar atâta timp cât nimerim clădirea, inamicul va suferi… până la moarte. Spre deosebire de Bad Company 2, Battlefield 3 oferă distructibilitate la o scală mult mai largă şi o face mult mai spectaculos. Clădirea pe care soldaţii americani tocmai au distrus-o era mult mai mare decât cele din BC2 şi totuşi nu s-a prăbuşit în totalitate. Lui Pearson i-a fost mai târziu confirmat că toate construcţiile oraşului pot fi avariate, dar numai cele prescrise de producători se vor dărâma în totalitate. Mda… şi restul se vor transforma în bucăţi mari de şvaiţer…

Acum să nu credeţi că BF3 înseamnă doar distrugere în masă şi zgomot. Următoarea scenă oferă o schimbare surprinzătoare a ritmului: Black este singur într-o clădire, urmărind un fir către o bombă. Secvenţa de dezamorsare este întreruptă de un rebel, după care urmează un show brutal şi de scurtă durată, unde butoanele stâng şi drept ale mouse-ului controlează loviturile. În mod normal sunt sceptic la asemenea materiale de umplutură, dar acesta vine ca oleacă de răgaz după focurile de armă şi măcelul de dinainte. Mi se pare amuzant că într-un joc construit pentru distrugeri la scală largă, Black realmente opreşte o bombă de la a exploda… Black, tată, las-o să explodeze, să vedem şi noi cum se împrăştie alt “zgârie-nori”.

Această scenă calmă nu durează prea mult pentru că sergentul nostru fuge afară şi întră direct în mijlocul acţiunii de pe străzile oraşului, unde maşinile abandonate şi vehiculele militare servesc drept acoperire. Urmează o serie de evenimente destul de comune altor shootere, cu excepţia graficii şi a decorului, după care un lucru foarte interesant care mă face să aştept nerăbdător continuarea lui este cutremurul acela masiv.

Acum se vede clar ce poate DICE cu motorul lor grafic. Suprafaţa pământului se despică şi se încrustează. Fisuri gigantice şi zimţate apar în beton. Clădirile încep să se prăbuşească încet şi implacabil. Una se prăbuşeşte peste elicopter, altele cad una într-alta. În 5 secunde, tot oraşul capătă altă panoramă: solul este neregulat şi înclinat, clădirile stau pe o parte, fărâmiţate şi zimţate.
Îmi imaginez cum ar fi să merg în patru labe printre ele încercând să scap de inamici, în timp ce mă gândesc la ce va urma. Scala de distrugere este uimitoare. Tot ce poate fi văzut cu ochiul s-a schimbat. Aerul e plin de praf, iar peisajul urban impozant care m-a impresionat la început nu mai există. Iată, de aceasta a construit DICE motorul grafic Frostbite 2.0!

Şi aşa se termincă demonstraţia. Încep să mă întreb dacă molozul clădirilor ar putea fi folosit ca o armă ofensivă… să te apuci să arunci cu moloz în inamici. Gogule, nu mai ai muniţie?!… Incearcă nişte bucăţi din clădirea asta!
Din punct de vedere tehnic, nu există nimic care să împiedice DICE în a permite gamer-ului să împuşte marginea, pervazul sau o bucată mare de beton din ascunzătoarea inamicului, dar asta nu este încă o particularitate în joc. Există o chestiune de echilibru ce trebuie luată în considerare, mai ales în multiplayer. Producătorii ar putea destul de uşor să implementeze idea de a scoate din decor un anumit inamic, bine ascuns, prin aruncarea în aer a tavanului de deasupra acestuia… Astfel, BF3 ar deveni un model de frumuseţe atât în single, cât şi în multiplayer. Însă, e corect să răneşti sau să omori pe cineva fără să ţinteşti către el? Păi aşa toţi ăia care “trag pe lângă” vor avea şanse să omoare inamicul… şi asta ar fi o adevărată problemă în multiplayer, unde diferenţa dintre un gamer profesionist şi unul noob ar fi foarte mică. El trage în tine, tu tragi în tavan şi… el moare…

Potrivit lui Troedsson, asta este o dilemă de bază în Battlefield.

“When we talk about it, we talk about it in pretty much the same way as we did with 1942. We have a core idea: the all-out war. It’s three-dimensional war, it’s vehicles versus infantry, different kinds of vehicles, land, air, sea, and there’s always this background idea of the rock, paper, scissors. There’s always something to counter the other thing that comes out. If you’re sitting in a jet fighter you can’t be almighty powerful and rain death on the people below. There should be something that can take you out.”

Un refren pe care îl aud iar şi iar de la DICE este că BF3 este o continuare a lui Battlefield 2 şi nu o prelungire a lui Bad Company 2. Producătorii sunt conştienţi că le-a luat mult timp să revină la blockbuster-ul lor specific Pc-ului, cu toate că au trecut printr-o perioadă interesantă. Exceptând timpul alocat construirii unui fanclub pe console, BF3 a primit destul timp încât să arate al naibii de diferit.

Managerul Troedsson mai explică “ocolul” pe care l-au făcut după titlul Battlefield 2142 din 2006:

“We had one instalment of Battlefield out on Xbox, which was Battlefield 2: Modern Combat, in which we were very happy with the multiplayer, but very unhappy with the singleplayer. We felt that it was a lame addition to a game that did pretty well without it, but at the same time we felt ‘you know what, we can make this really right.’ We felt we needed to be successful on the next-gen consoles in order to be competitive, in order to maximise the interest in our franchises. In order to do that we decided to build a new engine.

“We started to build Frostbite 1. We put a lot of years into that engine, not something I would recommend doing again. It was a huge challenge for us, a challenge that proved to be so hard that trying to do PC at the same time would have been impossible. The engine guys couldn’t have put together the whole PC pipeline either. Maybe we could have thrown something together which would have been a 360 version running on PC, that’s not the way we do it. Then, when we moved over to Bad Company 2 that seemed like the natural next step, let’s make sure that we add PC in there as well. I know there are people in the PC community that say ‘oh Bad Company 2 is a sellout on PC, blah blah blah, it’s a port’. I don’t agree with them.”

Totuşi, există nişte motive pentru care lumea a crezut că BC 2 a fost portat pe Pc. Server browser-ul titlului a ieşit pe piaţă complet stricat şi nu puteai decât să cumperi un server dedicat, fără să poţi hosta unul propriu. Gamerii de pe Pc se aşteaptă la mai mult de la jocurile pentru această platformă, în ciuda conexiunii şi a controlului. Dacă DICE sunt oneşti despre intenţia lor de a face din BF3 o continuare directă a lui BF2, atunci trebuie să ia în considerare lucruri ca mod tools şi custom maps. Suntem totuşi pe o platformă diferită faţă de ce a cârpit DICE în ultimii ani.

Troedsson ia în considerare implicaţiile.

“I should say that we haven’t decided on exactly how we’re going to do this. One thing you can take away is that we’re having a big discussion about it here at DICE. How are we going to handle mod tools in the future? How are we going to handle the fact that the PC community wants a standalone server they can run themselves? I’m not promising anything. We need to take care of our business, that’s what it comes down to in the end. What they can expect is that it’s going to be a huge leap forward from what we had, generally, PC gamewise from what we had in BC2.”

“PC is the leading platform, conceptually, for this game, definitely. We are going to make this game on 360 and PlayStation 3 as well, [but] we need to scale it down to those platforms. The PC players are going to love to hear that I’ve said that, but that is a fact. The hardware specs, on the console, are limited. At the same time, for each iteration on these console platforms we can utilise the power of them better and better, so what we do on the other platforms is going to be amazing, and look much better on the PC, too. There’s going to be unique features on the PC version of this game, some of which I think people are going to be very pleased about. I can’t reveal all of them here, but I can reveal that there will be a lot of extra love put into the PC version of this product.”

Sincer să fiu, mi se cam rupe de cum va arăta jocul pe celelalte platforme sau ce concesiuni se fac pentru acestea. Dacă DICE intenţionează să facă cel mai bun titlu Battlefield pe care îl pot face pentru Pc, atunci sunt cel mai fericit.

Ca să lămurim cu modul multiplayer, acesta va avea aceleaşi medii distructive ca şi modul singleplayer. Pc-ul va suporta maximum 64 jucători, iar avioanele cu reacţie se vor reîntoarce să aprindă frică în inimile celor de la sol. Echipa DICE care se ocupă de sonorizare a petrecut o grămadă de timp să înregistreze sunetul puternic al avioanelor, astfel încât cei de la sol vor ştii din ce direcţie vin aceste bestii celeste.

Manegerul general Troedsson a mai confirmat că va exista şi co-op, fără să ofere alte detalii. Totuşi, nu prea avem nevoie de detalii pentru că ştim deja că DICE dezamăgeşte foarte rar când vine vorba de co-op. Aşa cum spune şi Troedsson, compania nu se poate abţine să nu acorde atenţie modurilor co-op şi multiplayer.

“It’s at the core of what we do, and the reason the company exists: people here play a lot of multiplayer games, and co-op games. People like to play together. People are sitting upstairs or here in the game room and they’re playing Left 4 Dead, people still play Counter-Strike, or they’re playing StarCraft. It’s about playing together a lot. It’s rooted in our DNA.”

PS: În premieră, aveţi aici cel mai lung articol de pe Gaming Arena… şi nici măcar nu e review! Să vedem cine face faţă?

12 Comentarii la “Preview | Battlefield 3”

  1. Etherfast a spus
    27 April, 2011

    Felicitari pentru articol.
    Jocul e foarte tare, de-abia astept sa iasa.

    • Mita a spus
      27 April, 2011

      Multumesc Etherfast. Nu ma asteptam sa fiu felicitat pentru ca nu ma asteptat sa placa cuiva, in special datorita lungimii.

  2. Beta a spus
    27 April, 2011

    Nu pot să nu te felicit pentru încă un articol foarte bun! :-)

    Pe de altă parte, PS-ul este o provocare la adresa mea, maestre?

    • Mita a spus
      27 April, 2011

      =)) Nunu, nu e provocare deloc… si totusi mi-ar placea sa vad un articol asa lung si de la alt gamer roman, eventual de la tine. ;))

  3. alin a spus
    27 April, 2011

    Sa inteleg ca articolul apartine lui Mita.Good job man.

    • Mita a spus
      27 April, 2011

      Aham. Sper ca esti fericit pentru ca am tinut cont de dorinta ta de a citi articole lungi.

  4. alin a spus
    27 April, 2011

    Sunt very very happy.

  5. alin a spus
    27 April, 2011

    Daca asa arata un preview la BF3 oare cum va arata un review complet.

    • Mita a spus
      27 April, 2011

      Vedem la toamna! =))

  6. Lusio a spus
    28 April, 2011

    Eu am citit tot:))

    Dar am o mare remarca din tot:

    “Acum se vede clar ce poate DICE cu motorul lor grafic. Suprafaţa pământului se despică şi se încrustează. Fisuri gigantice şi zimţate apar în beton. Clădirile încep să se prăbuşească încet şi implacabil. Una se prăbuşeşte peste elicopter, altele cad una într-alta. În 5 secunde, tot oraşul capătă altă panoramă: solul este neregulat şi înclinat, clădirile stau pe o parte, fărâmiţate şi zimţate.
    Îmi imaginez cum ar fi să merg în patru labe printre ele încercând să scap de inamici, în timp ce mă gândesc la ce va urma. Scala de distrugere este uimitoare.”

    -> THIS IS THE FUCKIN’ FUTURE OF THE MODERN GAMES!!

    Asta tot astept de pe vremea cand CS aparea si rupea norma dar si de-as fi folosit un lansator de rachete de la HalfLife, n-as fi putut decat sa spoiesc cu niste culoare black pe perete si ATAT :-L

    Demolish and “scars” FOR THE WINNER! b-)

  7. zoro a spus
    19 June, 2011

    si system requirements http://magixit.blogspot.com/2011/04/battlefield-3-predicted-system.html

    • Beta a spus
      19 June, 2011

      Cerințele publicate de tine nu sunt confirmate de nimeni, deci s-ar putea să fie total pe lângă, însă îți mulțumim pentru intenție! :-)


Lasa un comentariu

Nume (necesar)

Email (necesar,dar nu va fi publicat)

Website